Pozycjonowanie strony – jak sprawdzić?

Pozycjonowanie strony - jak sprawdzić?

Nie trzeba być specjalistą ds. marketingu, aby zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie https://www.wildmoose.pl/ to bardzo kluczowa kwestia w przypadku wielu przedsiębiorstw. Jest to szczególnie istotne dla firm, które większość swoich produktów i usług sprzedają przez internet. Dlaczego odpowiednia widoczność strony w Google jest tak istotnym zjawiskiem? Co to jest widoczność w Google? W jaki sposób sprawdzić, na jakie słowa kluczowe pojawia się nasza strona? Jak sprawdzić proces pozycjonowania strony? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

rodzine googleOdpowiednia widoczność strony w Google- dlaczego jest to tak ważne?

Zapewne część osób zastanawia się, dlaczego odpowiednia widoczność strony w Google ma tak duże znaczenie. Wbrew pozorom nie jest to skomplikowana kwestia, o ile chociaż powierzchownie zdajemy sobie sprawę z tego, na czym polega cały proces pozycjonowania. Obecność w wyszukiwarkach to w praktyce bardzo istotna kwestia, bowiem to właśnie one są źródłami ruchu. Potencjalni klienci oficjalnie mówią, że potrzebują naszych usług i produktów właśnie poprzez wpisywanie zapytań w Google. Decydując się na reklamę w mediach społecznościowych, najczęściej próbujemy dobrać grupę docelową klienta. W konsekwencji zastanawiamy się nad lokalizacją zainteresowania, wiekiem, a także podobnymi czynnikami. W przypadku pozycjonowania i przeglądarki Google wygląda to zupełnie odwrotnie, bowiem to klienci nas poszukują, szczególnie wtedy, gdy potrzebują rozwiązania jakiegokolwiek problemu. Naszym zadaniem jest pojawienie się w przypadku takich zapytań, dzięki czemu pośrednio możemy zaprezentować naszą ofertą. Wówczas prawdopodobieństwo pozyskania klienta znacznie się zwiększa, co warto mieć na uwadze. Mamy pewność, że osoba wpisująca frazę jest zainteresowana tematyką naszej działalności. 

Co to jest widoczność w Google?

Pozycjonowanie strony - jak sprawdzić?Bardzo ważne jest, aby regularnie sprawdzać obecność w internecie. Polega to na tym, że szukamy pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania po wpisaniu danej frazy. Oczywiście najlepszym źródłem informacji jest przeglądarka Google, bowiem to właśnie z niej korzysta blisko 95% Polaków. Nasze działania możemy rozpocząć od wpisania nazwy firmy w wyszukiwarkę, dzięki czemu sprawdzimy czy znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. W przypadku obecności naszej firmy możemy się cieszyć, bowiem Google zna wówczas naszą witrynę. W dalszej kolejności ciekawym rozwiązaniem jest sprawdzenie zaindeksowanie strony. Wystarczy skorzystać z operatora site dopisując nazwę domeny, w konsekwencji ukażą nam się przykładowe wyniki zaindeksowanych adresów URL. W przypadku braku jakichkolwiek wyników musimy liczyć się z dużymi problemami, bowiem oznacza to, że potencjalni klienci nie są w stanie nas odnaleźć i do nas dotrzeć. 

W jaki sposób sprawdzić, na jakie słowa kluczowe pojawia się nasza strona?

Istnieje pewne narzędzie Google Search Console, dzięki któremu pozycjonowanie strony https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-elk/ jest mniej problematyczne. Dostarcza ono wielu informacji na temat naszej witryny, uwzględniając obecność w indeksie Google. Dodatkowo narzędzie pokaże kilka innych wartościowych danych. Po dodaniu naszej strony do narzędzia możemy sprawdzić ruch związany z wyszukiwaniem. W tym miejscu znaleźć możemy informacje i zapytania, na które nasza strona jest widoczna w wynikach. Warto również wspomnieć, że za pośrednictwem Google Search Console możemy dostrzec również dokładne frazy, na które będzie się wyświetlać nasza strona. Uzyskamy informacje na temat ilości przejść do naszej strony, co oznaczone jest jako kliknięcia. Na co jeszcze zwrócić uwagę korzystając z tego udogodnienia? Otóż możemy tam sprawdzić informacje czy wyszukiwarka nie napotyka niespodziewanych problemów związanych z indeksacją strony. 

Pozycjonowanie strony – jak sprawdzić ten proces?

Pozycjonowanie witryn https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-gdansk/nie należy do najłatwiejszych, dlatego też nie obędzie się bez odpowiedniej analizy danych. Jedną z kluczowych kwestii jest wybór interesującego nas okresu czasu. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że możemy wybrać dokładny zakres dat z ostatnich 16 miesięcy. Niestety nie mamy dostępu do starszych danych, co warto mieć na uwadze. Należy pamiętać o tym, że daty mogą być ze sobą porównywane, co pozwoli na sprawdzenie tego, w jaki sposób zmienia się widoczność w porównaniu z odmiennym okresem. Jeśli już wybierzemy zakres, klikamy w zakładkę strony, gdzie zobaczymy listę poszczególnych adresów URL. Na tej podstawie możemy dowiedzieć się, jakie strony wygenerowały najwięcej wyświetleń i kliknięć. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że patrzenie jedynie na frazy nie powie niczego konkretnego. Dodatkowo dowiemy się, na jakie podstrony powinny trafić osoby, które szukają naszej firmy. Możemy również uzyskać informacje, na jakie frazy kluczowe nasza podstrona się pojawia. Tak więc sprawdzenie procesu pozycjonowania nie należy do najłatwiejszych, wymaga cierpliwości i odpowiednich przemyśleń.