Jak długo trwa pozycjonowanie strony?

Jak długo trwa pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron internetowych – inaczej SEO – jest eskalującym procesem, dzięki któremu możemy poprawić widoczność swojej witryny w wyszukiwarce internetowej. Wytyczne SEO i przeprowadzenie tego procesu wymaga odpowiedniej wiedzy z zakresu e-marketingu i mechanizmów oraz algorytmów rządzących wyszukiwarką Google. To, jak długo trwa pozycjonowanie strony zależy od wielu kwestii – takich jak popularność konkretnych fraz, konkurencja i grupa odbiorców. Po jakim czasie zobaczysz pierwsze efekty?

 

Jak przebiega pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google?

Pozycjonowanie strony www opiera się na tworzeniu treści. Ogólnie rzecz biorąc – im jest ich więcej, tym lepiej. Zasadniczo każda odrębna podstrona w naszej witrynie powinna mieć dedykowany tekst. Warto pamiętać o tym, aby frazy kluczowe nie powtarzały się między treściami. Konieczne jest również stosowanie się do wytycznych SEO, o których będziemy pisać nieco niżej. Ponadto, celem tworzenia treści na stronę jest ułatwienie nawigacji w witrynie i zachęcenie odbiorcy do dalszego kontaktu. Dlatego też niezbędne będzie utrzymanie spójności, czytelności i poprawności.

 

Zobacz również:

 

Nakład pracy, a efekty – ile czasu zabiera praca nad poprawieniem widoczności witryny?

Nie da się ukryć, że tworzenie treści na stronę internetową jest czasochłonne. Tym bardziej, że wszystkie muszą być unikalne i powinny być w jakimś stopniu interesujące. Przypuśćmy, że prowadzimy sklep internetowy z odzieżą ekskluzywną. Na naszej stronie mamy około 20 kategorii, przeszło 600 produktów i jeszcze kilkanaście pomocniczych podstron. Stwarza to konieczność stworzenia około 700 tekstów. Treści publikowane przez nas powinny być nieco dłuższe, niż te, które widzimy u konkurencji – przypuśćmy 4000 znaków ze spacjami. Daje to łącznie 2,8 mln znaków. Załóżmy, że zatrudniamy profesjonalnego copywritera, który w ciągu godziny jest w stanie stworzyć wysokiej jakości treść o objętości 8 tys. znaków ze spacjami. Oznacza to, że musiałby on poświęcić 350 godzin na opracowanie wszystkich tekstów, których potrzebujemy. Daje to nieco ponad dwa miesiące pracy w pełnym wymiarze godzin.

Konkurencyjne strony w danej branży, a wytyczne SEO – ile treści musisz opracować, aby się wybić?

Przy okazji warto zwrócić uwagę na to, że ilość treści, które musimy opracować, aby wyróżnić się na tle konkurencji zależy właśnie od niej. Oznacza to, że powinniśmy przygotować odpowiednio więcej i dłuższych treści, niż pozostałe firmy, które pozycjonują się na pożądane przez nas frazy. Im więcej jest zatem firm, które działają w naszej branży, tym bardziej musimy się wysilić. Dłuższy będzie również w takim wypadku okres czasu, po którym zobaczymy efekty. Ma to związek również z tym, że kiedy my dopiero wyrabiamy sobie pozycję w wyszukiwarce – inne strony już posiadają swoje miejsce. Musimy więc pracować więcej i ciężej od nich, aby w końcu przeskoczyć te witryny na liście wyników wyszukiwania.

 

Kryteria oceny algorytmów wyszukiwarki Google – jak powinny być konstruowane treści pod pozycjonowanie?

Wspomnieliśmy wcześniej o wytycznych SEO, którymi należy się kierować podczas tworzenia treści. Takich kryteriów jest naprawdę wiele i ich znajomość pozostaje w kompetencjach wykwalifikowanego copywritera. Dlatego też my wymienimy jedynie te ważniejsze, które znać powinien każdy przedsiębiorca, który działa w internecie. Będą to:

  • Unikalność treści
  • Odpowiednia struktura (lead, nagłówki)
  • Formatowanie html (pogrubienia, wypunktowania)
  • Optymalne nasycenie frazami kluczowymi (powinny pojawiać się z naturalną częstotliwością)
  • Poprawność (ortografia, gramatyka, stylistyka)
  • Przydatność (treści powinny być po prostu interesujące i pomocne)

Traktując powyższe wytyczne jako punkt wyjścia możemy dochodzić do kolejnych wniosków. Na ich podstawie opracowujemy strategię pozycjonowania. Ta z kolei będzie dla nas niezbędna, jeśli chcemy uzyskać widoczne efekty w jak najszybszym czasie.

 

Pierwsze efekty pozycjonowania, a generowanie zysków – jak długo trwa pozycjonowanie strony www?

Pozycjonowanie naszej strony internetowej jest procesem długotrwałym i etapowym. Ponadto, w momencie gdy zaczynamy się pozycjonować, tak naprawdę będziemy to robić już przez cały czas. Warto pamiętać również o tym, że efekty pozycjonowania strony nie stają się widoczne z dnia na dzień. Najpierw bowiem zaczynamy tworzyć treści i publikować je na stronie. Algorytmy Google zbierają nieustannie dane na temat naszej strony w wyszukiwarce. Po pewnym czasie witryna zostaje zakwalifikowana jako przystępna dla użytkownika. Dopiero wtedy jej usytuowanie na liście wyników wyszukiwania zaczyna rosnąć. Trwa to zazwyczaj około jednego kwartału.

Nie oznacza to jednak, że zaraz po tym zaczniemy zarabiać kokosy. Zdecydowana większość użytkowników nie przegląda bowiem więcej niż pierwszych dwóch stron w wyszukiwarce. Wymierne zyski osiągami więc dopiero wtedy, kiedy znajdziemy się w TOP20 stron internetowych. Osiągnięcie takiego stanu rzeczy zajmuje zazwyczaj około 9 miesięcy od chwili rozpoczęcia działań SEO.